Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Potápějící se chobotnice a jak komunisti přejeli můj sen tanky

Zdravím všechny modré, zelené i červené, tak a je to tady. Pan Předseda Topolánek i pan Bém poslali nejdražší světovou chobotnici alias Národní Knihovnu ke dnu. Zatím nás to stálo 27 milionů, ale jsem klidný, jelikož naše rozvíjející se země má zpousty peněz k rozhazování, například problémy televise Nova před pár lety stály několik miliard. Aspoň měli z čeho koupit to pěkné nové studio! Na samé dno sáhla i soudružka prokurátorka, která po 2. světové válce s budovatelskou jiskrou v oku poslala na smrt paní Horákovou. Kvůli takovým jako je paní soudružka jsem se nemohl plavit na móři, teď už nejsem takový čipera jako ten starý pán v té nové reklamě na televisi, co se tam potápí a pak se usměje. To mě by už ze dna nevytáhli, maximálně tak v truhle.

Ta paní soudružka prokurátorka je starší než já a říká, že už to má v hlavě popletené, prosím Vás, ta ženská to měla v hlavě popletené už od narození! V Frontě se psalo, že proč ji neposlali do lágru již po osmdesátémdevátém. To si opravdu vy mladí myslíte, že by tehdejší a současní zasloužilí právníci odsoudili svoji „kolegyňku“? Prosím Vás, vždyť ty bývalé přisluhovačské s prominutím hovada se mají pořád lépe. Nechci býti naštvaný už jsem starý, jak mi říkal minule syn Honsík: „Tati kašli na to, byla taková doba“. Škoda však, že v tomto státě jsou spíš zlí ti, kteří chtějí na někoho ukázat prstem, než ti, kteří pořád dál sedí u koryt. Vždyť se podívejte jak v tomto státě lidé rychle mění názory, pan Primátor Bém se přednedávnem o chobotnici vyjádřil jako o „obdivovaném skvostu“ architektury, aby to pak po čase zavrhl slovy o její „nekonečné neohleduplnosti“ vůči okolí. Holt, panu Primátorovi asi došel na tom Everestu kyslík a my teď neseme následky. Nebýt roku 1968, možná by mi také kyslík došel, chtěl jsem jít na loď plavit se na móře, bylo mi tehdy 26 a byl jsem mladý, měl jsem tranzistorák a také vlasy. Prostě všechno fungovalo. Tanky však navždy přejely mé sny, na rozdíl od ostatních mě však nikdy nezlomily. Z důchodu si nemohu dovolit jít se někam potápět, snad už můj syn Honsík, co má to pensijní pojištění, ano. Aspoň to v té reklamě slibují. Každopádně se ještě nepotápím, dali jsem si včera s Béďou partičku karet a šachů a poslouchali lpéčko Bítls na mém gramofonu ze západního Německa. Ještě že na světě je tolik krásných maličkostí. Nazlhedanou

Autor: Vojtěch Truhlář | středa 17.10.2007 14:30 | karma článku: 25,73 | přečteno: 2280x
  • Další články autora

Vojtěch Truhlář

Moderní KSČM podle Jana Švejnara aneb sbohem soukromé vlastnictví

Tak nám to pan Švejnar pěkně ukázal. Přerodil se ekonom, co žil roky v Américe, v politika. Takový přerod po česku. A že když komunisti odsoudí svoji minulost, tak prý s nimi bude jednat, jako s každou jinou politickou stranou. Panu Švejnarovi se asi idea býti prezidentem náramně zalíbila a snaží se co může...

19.12.2007 v 15:52 | Karma: 27,77 | Přečteno: 2886x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

Běžný den českého důchodce

Z pobavením jsem si dnes ráno přečetl článek v Frontě o tom, jak se mladá paní redaktorka převlékla za babičku a zkusila být na den pražskou důchodkyní. A z průzkumu, který ke článku redakce provedla taky vyplynulo, že se u nás lidé bojí stárnutí. Prosim vás, víte jaký to je klid nemít celý den co na práci?! Váš den začíná tím, že vstanete v půl sedmé...

12.12.2007 v 12:53 | Karma: 25,50 | Přečteno: 2718x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

Český národe nejsi nepřejícný, objevil jsi svého Jánošíka

Včera u snídaně jsme s Honsíkem řešili, jak si užít více než 500 miliónů a neupadnout tím do podezření. Ani jeden jsme na nic pořádného nepřišli. Já je chtěl jednoduše nechat doma a postupně utrácet. Jenže Honsík přinesl počítačku a zpočítal mi, že já bych je neutratil ani za osum životů...

5.12.2007 v 12:46 | Karma: 25,22 | Přečteno: 2578x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

„Ať pohrobek nebo topol, radši zůstat furt už na mol!“+o větrníčku

Pane Předsedo Topolánku, vážení, nemá kdo dělat! Nejsou dělníci, nejsou lékaři, nejsou technici. A průměrný Čech prý vydělá 21 a půl tisíce brutto. Propadám úžasně uvolňujícímu pocitu – nejsem průměrný! Pojďme do ulic jako Francouzi, pojďme...

28.11.2007 v 13:29 | Karma: 34,10 | Přečteno: 4475x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Svíčky na Národní třídě a lítající Topolánek s Eurem

„Dobrý den pane doktore, bolí mě játra, co mám dělat?“ Lehněte si, přečtete brožuru ministerstva zdravotnictví a uleví se vám...“ Prosím Vás, dokonce i za toto prý budu od ledna platit. Slečna lektorka od kompjůtrů mě jako věčného optimistu...

22.11.2007 v 14:58 | Karma: 19,40 | Přečteno: 2464x | Diskuse| Kultura

Vojtěch Truhlář

„Už je to v …! Dej mi to kolo nebo tě uhodím máslem!“

„Tanky jsou to tady!“ přiběhl tehdá v srpnu osmašedesátého otec k nám večer domů. „Už je to tady!“ telefonoval Béďa do musea, kde jsem pracoval tehdá v listopadu devětaosmdesátého. První výkřik mě zastihl jako mladého otce rodiny, druhý jako čerstvého dědečka. „Máslo a všechno ostatní zdraží od nového roku!“ tato zpráva mě zastihla jako důchodce s dírou v kapse. Říkám si, panebože pane Předsedo Topolánku, ať už nikdo nic nekřičí...

15.11.2007 v 14:47 | Karma: 23,48 | Přečteno: 2317x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Kdyby Lenin ještě žil, určitě by do Stromovky na procházku nešel

„Hovada jsou to,“ takto mi odpovídá kamarád Béďa, vždy když prohraje v kartách a musí koupit další kofolu. Mezitím pan Čuněk odešel z vládní garnitury, ale v čele své strany zůstal, jelikož mu členové věří, tak jak Moslimové Alláhovi, Korejci Kimčongilovi nebo Rusové vodce. V tom samém týdnu televise ČST prodala pro ně unikátní seriál Major Zeman, nad kterým se s prominutím upokojuje nejeden bývalý člen STB, a to údajně za laciný peníz. Jelikož je Lenin pro některé věčně živý a zatím ho do země dát naši Rudí Bratři nehodlají, jistě se v mauzoleu obrací vzteky, jelikož je výročí VŘSR. Na kolik by jste ohodnotili třeba pana Lenina? Dávám 20 korun českých, ten mejkap něco přece stojí...

7.11.2007 v 13:15 | Karma: 20,16 | Přečteno: 2031x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Čuně Čunek z kola ven aneb pohádka o zemi lepších řízků i pořízků

Kdybych si uložil do banky 3,5 milionu a přitom pobíral státní sociální dávky, kdybych ve svém městě stavěl mezi lidmi ploty, kdybych nedokázal doložit původ svých milionů, kdybych se vysmíval do očí celému národu českému, kdybych zastával funkci ministra bez příslušného vzdělání, byl bych teda docela pořádné prase, chcete–li „človĚK – ČUNě“. Nebo s prominutím Čuněk? Ano, v tyto podzimní dny je nezvykle horko a nejenom co se našeho počasí týče, poněvadž Pan Předseda Topolánek se konečně pořádně, s prominutím, nasral a nebylo to kvůli jeho prohře v tenisu.

31.10.2007 v 14:01 | Karma: 41,27 | Přečteno: 7839x | Diskuse| Politika

Vojtěch Truhlář

Pochod neonacistů versus důstojnost, rozhodčí: prasata. Stav:7:0 ?

Tak jak došli včera Slávistům góly proti Arzenálu, tak došli Českým továrnám ukrajinští a slovenští dělníci. Holt, bez přistěhovalců se náš ranní kapitalismus neobejde. Škoda, že si to neuvědomují ti holohlaví Landovi kluci, kteří budou heilovat v pražské židovské čtvrti a zasloužilí soudci jim to povolili! „Tati, v žádnym případě tam nepůjdeš blokovat ten neonacistickej pochod, oni hledají mladé lidi,“ říkal mi minule Honsík.

24.10.2007 v 15:37 | Karma: 20,77 | Přečteno: 2425x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Češi zhubnou, obilí půjde na biopaliva a Nobelovku panu Wintonovi

„Dvakrát měř, jednou řež!“ Pro chléb to bude platit dvojnásob, jelikož zdraží až na 25 korun českých jak psali na Frontě. Důvodem pro toto zdražení je poněkud zvláštní okolnost, která mě nedovolí ani tvrdou kůrku od té doby vyhodit, nenapadne to už ani kamaráda Béďu z karet, ani paní Hromádkovou od sousedů. V rámci celosvětové oteplovací kampaně se totiž obilí bude používat jako palivo, tudíž na chléb již nezbude, bude...

11.10.2007 v 15:40 | Karma: 20,55 | Přečteno: 2091x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Ďábel přijel do Prahy a smysluplný život paní lektorky od kompjůtrů

Milé Česko, cítim se v tyto podzimní dny kulturně naplněn, jelikož jsme s paní Hromádkovou od sousedů v sobotu navštívili bibli, co je zamčená v pražském Klementínu a přišla až z dalekého Severu, konkrétně od Švédů. To jsou ti, co ji kdysi dávno ukradli, aby nám ji teď půjčili s tím, že ji samozřejmě musíme vrátit. Holt, proti gustu žádný dišputát. Ve Frontě navíc psali, že tato bible je poněkud zvláštní tím, že ji napsal ďábel a je to největší rukopis na světe, který někdo napsal rukou. Ale ta fronta tam! Tu nám byl sám čert dlužen. Dyť ti Švédové nás tam chudáky důchodce nechali čekat jako kdysi President Husák na banány! Abych...

3.10.2007 v 15:09 | Karma: 34,23 | Přečteno: 5690x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Eskalátorový protest a jak soudruh Vondruška jen „poctivě pracoval"

„Dědo, uhni! No uhni, seš hluchej?“ Takovýmto způsobem, poněkud nevybíravým, na mě zařval jeden pán okolo 40 na eskalátorech do metra na Náměstí Republiky. No, chtěl jsem ho po těch schodech skopnout dolů, ale říkám mu nakonec: „A víte vy co, uhýbal jsem před rokem 1989 a teď NEBUDU! Stál jsem tam jak základní kámen Národního divadla, a tak jsme jeli po těch schodech dolů spolu, teda za sebou, nedovolil si udělat nic! Ve Frontě psali, že pan Vondruška, dozorce v komunistickém lágru a s prominutím poslanec KSČM doplatil na svou poctivost. Holt...

26.9.2007 v 14:20 | Karma: 28,06 | Přečteno: 2342x | Diskuse| Politika

Vojtěch Truhlář

Jak si mě v tramvaji vyfotil homosexuál a Škromach oponent

V pondělí jsem jel domů tramvají a naproti mě stáli dva mladí kluci, kteří se dívali na sebe poněkud divně. Po chvíli jsem si uvědomil, že jsou to asi ti homosexuálové, zbystřil jsem zrak, jelikož nikdy jsem je tak zblízka neviděl, byli asi půl metru ode mne...

19.9.2007 v 13:10 | Karma: 26,39 | Přečteno: 2875x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

11. září, pan Kaplický a jak jsme všichni oteplení

Už je to šest let co jsme v lázních s paní Hromádkovou od sousedů viděli v televisi něco nevídaného. Dvě letadla narazila do New Jorku a všichni křičeli, že bude konec světa. Měl jsem strach hlavně o dceru Jarku, aby ji tam ti Islamisti neupálili nebo tak něco. Teď už tam stavějí nové paneláky, tak to vypadá, že je všechno v pořádku. Minule jsem večer potom, co jsme s Béďou hráli karty a potom, co jsem přišel domů, se díval na státní televisi a všiml jsem si, že to vypadá poněkud jinak...

12.9.2007 v 14:05 | Karma: 23,18 | Přečteno: 2474x | Diskuse| Kultura

Vojtěch Truhlář

Zvyšování důchodů, Olympijáda a stěhování důchodců do polepšovny

Prosím Vás, náš pan pražský starosta Bém jde nejenom organizovat Olympijádu, ale také stěhovat agresivní důchodce někam do Dobřichovic! Takže někdo dřel celý život ve fabrice jako třeba starej Blažek, co sebou praštil tehdy ve špitálu, aby mladí jako pan Bém mohli jesdit po těch Himálájích. Jako vděk ho oni potom za to, že si dá večer pívo, šoupnou do polepšovny? Kristapána...

5.9.2007 v 13:48 | Karma: 21,15 | Přečteno: 2621x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Čína versus Klaus aneb jak vysvětlit mladým, proč věřit sám sebe

Dnes jsem cestou na kompjůtrový kurs přemýšlel, proč v Řecku hoří ohně, proč nemá náš Pan President protikandidáta na příští volbu a proč je teď v Praze taková zima jako ve Švédsku. Říkáte si, o čem to ten dědek proboha přemýšlí? Nemá tak náhodou zabírat místo v tramvaji, trávit volný čas ve špitálu a poněkud nadávat na své okolí? Za těch pár Kčs mého důchodu bych mohl, ale nečiním takto. Jelikož je potřeba za nás důchodce mluvit otevřeně, dělat nám lepší imidž mezi těma mladýma.

29.8.2007 v 13:39 | Karma: 19,38 | Přečteno: 2263x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Otevřený dopis od Topolánka

Nedá mi nenapsat, jelikož u nás v ČR se zase dějí věci. Minule mi v diskuzi někdo napsal, zda-li nejsem příbuzný Paroubka. Paní lektorka byla tak hodná a vysvětlila mi, jak tady fungují diskuse, tak jsem se to mohl dočíst. Srovnání bylo jedině na základě toho, že on tady taky píše deník v Mladé Frontě. Ale vždyť já nikdy takové velké břicho neměl. Do padesáti pěti jsem chodil pravidelně běhat! Dovoluji si tedy místopřísežně oznámit, že nejsem příbuzný ani Paroubka, ani Ratha, ani žádného dalšího politika. Rodičové by se v hrobě obraceli, kdyby to slyšeli.

21.8.2007 v 13:35 | Karma: 20,19 | Přečteno: 2396x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Důchodče český, budeš mít zase o padesát korun navíc

Včera večer jsem se díval na televisi, kde Pan Předseda říkal, že dnes budou rozhodovat o té reformě veřejných financí. I důchody prý budou díky ní vyšší. Ale já vám nevím, socdemáčtí a komunističtí odborníci vypočítali, že se s reformou budeme mít hůř a ti pravicoví, že zase líp. Jsem už starý, ale Pane Předsedo, jak můžou ze stejných zadání vyjít úplně jiná čísla? A kdyby se ty výsledky lišily třeba o miliardu, ale ono se to dá počítat na stovky miliard! A důchodci z toho budou mít tak o padesát korun českých navíc, prosím vás, vždyť to je pořád to samé!

14.8.2007 v 13:32 | Karma: 18,35 | Přečteno: 2640x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

To víte, že bych do Jugoslávie k moři jel

Nevím už kde jsem minule zkončil, každopádně mně to venkovní vedro nedělá dobře na ty játra. Byl jsem dnes ráno ve špitálu, v tom samém jak tam starý Blažek tehdy s sebou praštil o zem a už nesvedl se a pan primář mi povídá, že mi ztaří už příliš nemáme chodit do ulic když je třicet stupňů, protože je rozpálený asfalt. To kdybych si mohl dovolit lázně nebo móře, to by bylo něco jiného. Ale ti mladí to už budou mít lepší, jak udělá Topolánek tu důchodovou reformu, tak oni už budou jesdit na dovolené a ne do špitálu. To já jsem za bolševika poctivě makal, abych teď bral několik tisíc, ale prosím vás Pane Předsedo, co si za to dnes může člověk koupit? Ještě nedávno se platilo za televisi 20 Kčs, teď je několinásobně vyšší a od 1. ledna má být poplatek 134 Kčs, to je šestkrát více.

7.8.2007 v 13:38 | Karma: 19,60 | Přečteno: 2387x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Paládium

Když tady v 75. bolševik stavěl Kotvu, to bylo slávy, i president Husák se přijel podívat, za dvě koruny jste si tehdy mohli koupit tři rohlíky a sejra. Ale to ti mladí už nepamatují, ti už budou mít to Paládium! Už přes rok je tady prachu a kraválu, že člověk ani okno nemůže otevřít. A takový klid tady na náměstí býval než přijeli ti dívlopři, v těch hypermárketech mají sice rohlíky za třicet halířů, ale jíst se to nedá. Ve zprávách minule říkali, že to je ta klonovaná mouka nebo něco takového. Kdepak poctivá práce.

31.7.2007 v 14:10 | Karma: 17,86 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2946x
já jsem již v důchodu, mám rád václavskou klobásu, ale jíst ji moc nemůžu kvůli zdraví, pracoval jsem v muzeu, nebyl jsem ve straně, rád hraji karty s kámošem Béďou, žiji z důchodu

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky