Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Běžný den českého důchodce

Z pobavením jsem si dnes ráno přečetl článek v Frontě o tom, jak se mladá paní redaktorka převlékla za babičku a zkusila být na den pražskou důchodkyní. A z průzkumu, který ke článku redakce provedla taky vyplynulo, že se u nás lidé bojí stárnutí. Prosim vás, víte jaký to je klid nemít celý den co na práci?! Váš den začíná tím, že vstanete v půl sedmé…

… ne proto, že byste museli, ale protože vás bolavá záda a klouby nenechají spát a ve třičtvrti na sedum už berete první z každodení desítky předepsaných léků. Dalších dvacet minut pak rozjímáte nad tím, z čeho všechny ty léky po novém roce zaplatíte. Ale potom si uvědomíte, že dostáváte 9 000 Kč důchodu a hned je vám lépe na srdíčku. Kdo by s takovou částkou nevyšel… Natruc všem pracujícím, kteří se mají líp vyrazíte po sedmé hodině raní k lékaři, kde jste již měsíc a půl objednán a který vám jiný termín nenabídnul. V přeplněné tramvaji se na vás všichni ušklíbnou a protože jste už téměř hluší, při uvolňování místa se k vám nedonese, že co lezete do města tak brzy, když nemáte celý den co na práci. Lékaři jsou milí a podle Bédi budou prý po novém roce ještě milejší, aby prý nepřicházeli o kšeft. Cestou od lékaře si v metru vezmete denní tisk, nakoupíte čerstvé rohlíky a než se pomalým krokem, protože rychlé pohyby vám lékař po výměně kloubu za umělý zakázal, dostanete domů, je poledne. Pak už celý den nevystrčíte paty z domu. Ale ne proto, že je venku buď kluzko, mokro nebo horko, ale protože se vám nechce. Moc vás baví sedět doma, dívat se na vysílání čtyř televizních kanálů, které máte k dispozici a číst denní tisk. Občas taky přijdou na návštěvu vnuci. Ve svých třinácti letech vám moc rádi se vším vypomohou, vůbec nepřicházejí aby z vás vytáhnuli nějaké peníze, protože se jako důchodce máte přece moc hezky. „Pane Vojto, vy si zase z humorem stěžujete,“ kárá mě paní lektorka od kompjůtrů. „A přitom máte tak krásné stáří,“ dodává. Já vím paní lektorko, ale já se ho taky narozdíl od dnešních mladých nebál. Nazhledanou!

Autor: Vojtěch Truhlář | středa 12.12.2007 12:53 | karma článku: 25,50 | přečteno: 2718x
  • Další články autora

Vojtěch Truhlář

Moderní KSČM podle Jana Švejnara aneb sbohem soukromé vlastnictví

Tak nám to pan Švejnar pěkně ukázal. Přerodil se ekonom, co žil roky v Américe, v politika. Takový přerod po česku. A že když komunisti odsoudí svoji minulost, tak prý s nimi bude jednat, jako s každou jinou politickou stranou. Panu Švejnarovi se asi idea býti prezidentem náramně zalíbila a snaží se co může...

19.12.2007 v 15:52 | Karma: 27,77 | Přečteno: 2886x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

Český národe nejsi nepřejícný, objevil jsi svého Jánošíka

Včera u snídaně jsme s Honsíkem řešili, jak si užít více než 500 miliónů a neupadnout tím do podezření. Ani jeden jsme na nic pořádného nepřišli. Já je chtěl jednoduše nechat doma a postupně utrácet. Jenže Honsík přinesl počítačku a zpočítal mi, že já bych je neutratil ani za osum životů...

5.12.2007 v 12:46 | Karma: 25,22 | Přečteno: 2578x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

„Ať pohrobek nebo topol, radši zůstat furt už na mol!“+o větrníčku

Pane Předsedo Topolánku, vážení, nemá kdo dělat! Nejsou dělníci, nejsou lékaři, nejsou technici. A průměrný Čech prý vydělá 21 a půl tisíce brutto. Propadám úžasně uvolňujícímu pocitu – nejsem průměrný! Pojďme do ulic jako Francouzi, pojďme...

28.11.2007 v 13:29 | Karma: 34,10 | Přečteno: 4483x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Svíčky na Národní třídě a lítající Topolánek s Eurem

„Dobrý den pane doktore, bolí mě játra, co mám dělat?“ Lehněte si, přečtete brožuru ministerstva zdravotnictví a uleví se vám...“ Prosím Vás, dokonce i za toto prý budu od ledna platit. Slečna lektorka od kompjůtrů mě jako věčného optimistu...

22.11.2007 v 14:58 | Karma: 19,40 | Přečteno: 2464x | Diskuse| Kultura

Vojtěch Truhlář

„Už je to v …! Dej mi to kolo nebo tě uhodím máslem!“

„Tanky jsou to tady!“ přiběhl tehdá v srpnu osmašedesátého otec k nám večer domů. „Už je to tady!“ telefonoval Béďa do musea, kde jsem pracoval tehdá v listopadu devětaosmdesátého. První výkřik mě zastihl jako mladého otce rodiny, druhý jako čerstvého dědečka. „Máslo a všechno ostatní zdraží od nového roku!“ tato zpráva mě zastihla jako důchodce s dírou v kapse. Říkám si, panebože pane Předsedo Topolánku, ať už nikdo nic nekřičí...

15.11.2007 v 14:47 | Karma: 23,48 | Přečteno: 2317x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2946x
já jsem již v důchodu, mám rád václavskou klobásu, ale jíst ji moc nemůžu kvůli zdraví, pracoval jsem v muzeu, nebyl jsem ve straně, rád hraji karty s kámošem Béďou, žiji z důchodu

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky