Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Paládium

Když tady v 75. bolševik stavěl Kotvu, to bylo slávy, i president Husák se přijel podívat, za dvě koruny jste si tehdy mohli koupit tři rohlíky a sejra. Ale to ti mladí už nepamatují, ti už budou mít to Paládium! Už přes rok je tady prachu a kraválu, že člověk ani okno nemůže otevřít. A takový klid tady na náměstí býval než přijeli ti dívlopři, v těch hypermárketech mají sice rohlíky za třicet halířů, ale jíst se to nedá. Ve zprávách minule říkali, že to je ta klonovaná mouka nebo něco takového. Kdepak poctivá práce.

To víte, nic už není jak bývalo, se podívejte na tu Paroubkovu mladou dívku, to já bych svou Jiřinu za nic na světě nevyměnil, i když už tady není. Dcera Jarka se provdala daleko do Amériky, tak navštěvuji takové kursy na kompjůtrech, abych vnoučatům a jí mohl psát na internet. Chodí tam i starý Béďa z karet a Hromádková od sousedů taky a další, deset nás tam se účastní. To víte, stáří, už člověk přemýšlí, že tady nebude věčně a ještě by po sobě chtěl něco zanechat. Nějaký odkaz. Minulý týden takhle starý Blažek z ničeho nic praštil sebou o zem ve špitálu, pan primář už nepomohl, holt, on už měl hodně za sebou. Já mu říkal, nepij pořád tu okenu. Ty kompjůtry mě dávají radost do života, vždyť co jiného už má starý člověk jako já dělat a proto píšu tento deník, aby někdo v tomto státě konečně poslouchal i nás důchodce. Dyť jsme dřeli v ČKD od půl šesté od rána, aby tady ti mladí měli to Paládium. A nikdo se teď už o nás nezajímá. Honzík minule přišel a říká, táto, měl by sis uzavřít připojištění k pensi. Celý život jsem spořil v ČSSP na vkladní knížce, aby mě ten pohřeb moc nestál, to víte, ty játra občas dělají problémy. Píšu tento denník do toho internetu, ono to pak může číst každý, paní lektorka v kursu říkala, že to uvidí i Topolánek s Paroubkem, když budou chtít. Dyť nám dáváte tak malý pense, kdo z toho má vyžít? Moje Jiřina chodila každý den do hypermárketů za levný peníz nakoupit, ale na to já nejsem, tady dole je teď Číňan, ale ten má máslo za 25 Kč, to v té Kotvě tehdy měli za tři koruny. No a tak Honzík říká, že proč do toho fondu nezajdu, když to mám před barákem, že on už se připojistil a že bude mít hodně peněz, až bude starý. A že se to bude ještě víc rentovat než doteď. Ale já už jsem starý, ani nevím, jestli by mi ho tam ty pěkný slečny za přepážkou uzavřely. Ale ti mladí ať to udělají, ať potom cestují po světě a Amériky jako Jarka. To pro mě už není, za bolševika nic takového nebylo, ať s tím jdou všichni někam, já mám svou vkladní knížku u ČSSP, vlastní pohřeb si zaplatím sám. Za chvíli končí kurs. Nazhledanou.

Autor: Vojtěch Truhlář | úterý 31.7.2007 14:10 | karma článku: 17,86 | přečteno: 2084x
  • Další články autora

Vojtěch Truhlář

Moderní KSČM podle Jana Švejnara aneb sbohem soukromé vlastnictví

Tak nám to pan Švejnar pěkně ukázal. Přerodil se ekonom, co žil roky v Américe, v politika. Takový přerod po česku. A že když komunisti odsoudí svoji minulost, tak prý s nimi bude jednat, jako s každou jinou politickou stranou. Panu Švejnarovi se asi idea býti prezidentem náramně zalíbila a snaží se co může...

19.12.2007 v 15:52 | Karma: 27,77 | Přečteno: 2886x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

Běžný den českého důchodce

Z pobavením jsem si dnes ráno přečetl článek v Frontě o tom, jak se mladá paní redaktorka převlékla za babičku a zkusila být na den pražskou důchodkyní. A z průzkumu, který ke článku redakce provedla taky vyplynulo, že se u nás lidé bojí stárnutí. Prosim vás, víte jaký to je klid nemít celý den co na práci?! Váš den začíná tím, že vstanete v půl sedmé...

12.12.2007 v 12:53 | Karma: 25,50 | Přečteno: 2718x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

Český národe nejsi nepřejícný, objevil jsi svého Jánošíka

Včera u snídaně jsme s Honsíkem řešili, jak si užít více než 500 miliónů a neupadnout tím do podezření. Ani jeden jsme na nic pořádného nepřišli. Já je chtěl jednoduše nechat doma a postupně utrácet. Jenže Honsík přinesl počítačku a zpočítal mi, že já bych je neutratil ani za osum životů...

5.12.2007 v 12:46 | Karma: 25,22 | Přečteno: 2578x | Diskuse| Ostatní

Vojtěch Truhlář

„Ať pohrobek nebo topol, radši zůstat furt už na mol!“+o větrníčku

Pane Předsedo Topolánku, vážení, nemá kdo dělat! Nejsou dělníci, nejsou lékaři, nejsou technici. A průměrný Čech prý vydělá 21 a půl tisíce brutto. Propadám úžasně uvolňujícímu pocitu – nejsem průměrný! Pojďme do ulic jako Francouzi, pojďme...

28.11.2007 v 13:29 | Karma: 34,10 | Přečteno: 4483x | Diskuse| Společnost

Vojtěch Truhlář

Svíčky na Národní třídě a lítající Topolánek s Eurem

„Dobrý den pane doktore, bolí mě játra, co mám dělat?“ Lehněte si, přečtete brožuru ministerstva zdravotnictví a uleví se vám...“ Prosím Vás, dokonce i za toto prý budu od ledna platit. Slečna lektorka od kompjůtrů mě jako věčného optimistu...

22.11.2007 v 14:58 | Karma: 19,40 | Přečteno: 2464x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:10

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2946x
já jsem již v důchodu, mám rád václavskou klobásu, ale jíst ji moc nemůžu kvůli zdraví, pracoval jsem v muzeu, nebyl jsem ve straně, rád hraji karty s kámošem Béďou, žiji z důchodu

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené knihy

Oblíbené stránky